Oldal kiválasztása

Depresszió népbetegség

Levertnek érzed magad? Eleget alszol, de mégis egész nap fáradt vagy? Depresszív hangulatok környékeznek?

Ezeknek mind-mind oka lehet, hogy a szervezetedbe nem viszel be elegendő omega 3 zsírsavat.
Egy görög tudóscsoport 2002-ben arra az eredményre jutott, hogy a depressziós emberek zsírszövetében az omega-3 zsírsav mennyisége 34 %-kal alacsonyabb, mint a boldog emberekében. 

Malcolm Peet angol kutató 1998-ban jutott arra az eredményre, hogy a depressziós betegek vörösvértestjeiben sokkal kevesebb omega-3 zsírsav található, mint a boldog emberekében.

1995-ben Joseph Hibbeln és Norman Salem voltak azok, akik először kimondták, hogy az omega-3 zsírsav hiánya oka lehet a levertségnek, a depressziónak, ezt a halfogyasztás mértékének vizsgálatával igazolták.

Hal mint omega-3 forrás

Az Amerikai Egyesült Államokban egy átlagos ember évente körülbelül 24 kg tengeri halat fogyaszt, egy átlagos német 13 kg-ot, ezzel szemben Japánban ez a szám 73 kg. Japánban pedig az embereknek sokkal kisebb százaléka küzd depresszióval, mint a másik két említett ország lakosainak aránya.

Tehát bizonyított, hogy az omega-3 hiányos táplálkozás depressziót okoz, így feltételezhető, hogy az omega-3 zsírsav bevitele a szervezetünkben javíthatja a kedélyállapotunkat és stabilizálhatja a hangulatunkat.

Ezért is érdemes minél több omega 3-at bevinni a szervezetünkbe, hogy elkerüljük a levertséget.

Tudományosan alátámasztott, hogy az omega-3 zsírsavak hozzájárulnak ahhoz, hogy az agysejtek kommunikációja létrejöhessen.  Ha ez nem jön létre, akkor az agy működése nagymértékben károsodik. Olyan ez, mintha zárlatossá válna az elektromos hálózat.

 

Related Post